Pokud chce mít nějaká firma na trhu dlouhodobý úspěch, rozhodně nestačí, když bude prodávat stále stejné produkty. I kdyby byly sebelepší, konkurence je brzy okopíruje a začne prodávat jejich levnější, byť méně kvalitní, napodobeniny. A vzhledem k tomu, že lidé se rozhodují spíše podle ceny než kvality, zvláště v dnešní ekonomické situaci, je jasné, že původní firma by brzy zkrachovala.
Aby se tomuto předešlo, je nutné uvádět na trh stále nové produkty, které mohou být i vylepšením těch stávajících. Inovace https://www.schoellerallibert.com/cz/inovace jsou zkrátka základem, pokud se chceme udržet na trhu dlouho. Ovšem tento proces není tak jednoduchý, jak by se na první pohled zdálo.
Asi nejlepším příkladem jsou v současnosti mobilní telefony. Zde vidíme, jak je každou chvilku uváděn na trh nový, vylepšený typ, zatímco ty starší mizí do propadliště dějin. V reklamách je pak dáván důraz právě na to, v čem se od předchozí verze liší.
Jen málokdo si však uvědomuje, co vše za tím stojí. Nejprve je potřeba vymyslet, v čem je možné stávající přístroj vylepšit, a přijít na technologická řešení. Zde nesmíme zapomínat, že je nutné pracovat v parametrech daného přístroje. Rozhodně by nebylo dobré s velkou slávou představit nové vylepšení, aby pak zákazníci zjistili, že jej přístroj zkrátka neutáhne.
Také je potřeba dávat pozor na to, co rovna vymýšlí konkurence. Ani ostatní firmy totiž neusínají na vavřínech a své výrobky neustále inovují. Tím si zajišťují mimo jiné i stále nové zákazníky, neboť mnoho především mladých lidí chce vždy mít ten nejnovější typ například mobilního telefonu, takže si neustále kupují nový, čímž zvyšují dané firmě zisk.
Těmto inovacím samozřejmě napomáhá i současná vědecko-technologická revoluce, která přináší stále nové poznatky. Ty je pak možné využít právě při konstrukci nových modelů našich výrobků. Nelze se tedy divit, že se pokrok v posledních desetiletích nezastavil, a pravděpodobně také nezastaví. Tak zkrátka tržní prostředí funguje, a ačkoliv rozhodně není dokonalé, je to rozhodně to nejlepší, co máme v současnosti k dispozici.